ZPĚT

REPORTÁŽ

HIT 139

19.11.2017 9:00

Někteří slaví 17. listopadu slavnostním pochodem a zapalováním svíček. Někteří naopak využijí volno k soukromým účelům a památku pádu komunismu u nás uctívají raději v prostorách sportovní haly. Třeba té holešovské, kde se právě tento pátek konal HIT s číslem 139.

Takovýchto závodníků rozhodně nebylo málo. Celkový počet přihlášek se vyšplhal až k osmaosmdesáti. Závodilo se v pěti kategoriích tradičním systémem tří kvalifikací a tří finálových jízd. Jedinou výjimku tvořila kategorie LeMans, kde po jedné kvalifikaci následovalo hned pět finálových jízd.

První závodníci se začali sjíždět již před sedmou hodinou. Depa se plnila závratnou rychlostí a o místo na tribuně byla mnohdy nouze. Díky organizaci tréninků však nedocházelo ke zmatkům a kolizím.

Něco po deváté hodině svolal Petr Novotný závodníky k rozpravě. Nechybělo tradiční uvítací slovo, upozornění na chování na tribuně i na trati, a přání hodně štěstí do závodu. Po tomto „rituálu“ již nic nebránilo ve startu první jízdy.

LEMANS: Kategorii plnou maketových monopostů s náhonem pouze na zadní kola od začátku vévodil její promotér Roman Krejčí. Po kvalifikaci si nejrychlejším časem zajistil TQ a v čele vydržel i během finálových jízd. Druhý Libor Holub na Romana ztratil necelá tři kola a spíše než bojem o vedení se zabýval krytím svých zad před dorážejícím Láďou Holáskem. Rozdíl mezi nimi tvořilo jen necelé kolo. Dušan Bayer měl štěstí v neštěstí. 112 kol nestačilo na lepší, než čtvrté místo. Stejným nájezdem se však mohli pochlubit i Ivo Kavánek a Martin Krejčí na pátém, respektive šestém místě.

TRUCK: Trucky si za své dvouleté působení na mezi kategoriemi seriálu HIT vydobyly pevnou pozici se stálou jezdeckou základnou. Pravidelně zde vidíme plné finále maketových karoserií, které jsou divácky velice atraktivní. Roli favorita plní Milan Peška. Několika vítězstvími v řadě se nemůže pochlubit jen tak někdo ve startovním poli. Tentokrát však Milanovi první místo „vyfoukl“ Radko Černohous mladší. Bezchybným výkonem si na klikaté trati dojel pro své premiérové prvenství. Milan se musel spokojit se druhou příčkou a třetí dojel Richard Granát.

FORMULE: Na nedostatek pilotů si nemůže stěžovat ani další specifická kategorie. Hned sedmnáct monopostů s nekrytými koly se zapsalo na startovní listinu 139. HITu. Lukáš Hoch podle očekávání dominoval průběhu závodu. TQ z kvalifikací proměnil v celkové první místo a připsal si tak další cenné body. Tomáš Rajdus i nadále potvrzuje své kvality a zkušenosti a se svým monopostem za sebou nechal i třetího Svetlina Douhlevského. Libor Holub zakončil závod na čtvrté příčce. Jeho týmový kolega Ladislav Holásek dojel hned za ním na místě pátém a Šimon Horák po smolné druhé a třetí jízdě skončil šestý.

TC STOCK: Oliver Havránek nenechal nikoho na pochybách o svých kvalitách a po nejlepším výsledku z kvalifikace přišlo i očekávané vítězství ve finálových jízdách. Za ním probíhal tuhý boj o druhou příčku. Z celé situace vyšel nejlépe Karel Kratochvíl. Dvěma druhými místy se zařadil hned za Olivera. Ludva Kurečka si vyjel třetí příčku a výtečná poslední jízda katapultovala Šimona Horáka na pozici čtvrtou. Martin Kratochvíl se tak musel spokojit s pátou pozicí.

TC MODIFIED: Atraktivní kategorie nejrychlejších speciálů s pohonem na všechna čtyři kola nabídla atraktivní souboj o první příčku mezi Matějem Šulcem, Oliverem Havránkem a na začátku do něj promlouval i Kuba Šimurda. Po vydařené kvalifikaci se Matěj Šulc probojoval na první příčku. Kuba Šimurda startoval hned za ním a Oliver Havránek číhal na třetí pozici. Ve finálových jízdách Kuba bojoval s obutím. Prasklá pneumatika a následná volba horší sady znamenaly konec jeho nadějí na lepší než třetí pozici. Zato Oliver s Matějem předváděli úžasné souboje. Nakonec z nich vyšel lépe Oliver a to pro něj znamenalo zisk populárního doublu. Matěj skončil druhý a Kuba dojel na třetím místě.

GALERIE & FACEBOOK

DALŠÍ REPORTÁŽE

MASTERS.CZ